03 مرداد 1397 - 15:59

معامله یک میلیون ورقه بهادار در فرابورس

دادوستد بیش از یک میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۸۳۳ میلیارد ریال در بازار اوراق با درآمد ثابت امروز در فرابورس انجام شد.
کد خبر : ۸۸۹۶۱
فرابورس

به گزارش ایبِنا، فرابورس آخرین روز از نخستین هفته کاری مرداد ۹۷ را در حالی به پایان رساند که حجم معاملات در مجموع دو بازار اول و دوم فرابورس به بیش از ۲۴۷ میلیون سهم و ارزش این دادوستدها به رقم ۵۸۷ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال رسید که نسبت به روز گذشته افزایش ۴۴ درصدی را تجربه کرده است.


روند معاملات امروز سوم مردادماه ۹۷ در بازارهای اول و دوم فرابورس به‌گونه‌ای ادامه یافت که نماد «ذوب» با ثبت حجم معاملاتی به میزان بیش از ۹۷ میلیون سهم و نماد «چکاپا» با بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال ارزش معاملاتی بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در مجموع این دو بازار به خود اختصاص دادند.


بازار پایه


سه تابلو بازار پایه نیز آخر هفته خود را با میزبانی از معامله بیش از ۹۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۶۷ میلیارد ریال سپری کردند که نمادهای «خکاوه» و «دتهران» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار در اختیار گرفتند.


بازار بدهی


نگاهی به معاملات بازار بدهی فرابورس هم حاکی از دادوستد بیش از یک میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۸۳۳ میلیارد ریال در بازار اوراق با درآمد ثابت است که جابه‌جایی نزدیک به ۱۳۶ هزار ورقه «اخزا۶۱۳» به ارزش افزون بر ۹۳ میلیارد ریال در ۵۰ نوبت معاملاتی منجر به صدرنشینی این سری از اسناد خزانه اسلامی به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی شد.


تابلو تسهیلات مسکن


به‌علاوه تابلو تسهیلات مسکن نیز میزبان نقل‌وانتقال افزون بر ۱۰۰ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از ۶۶ میلیارد ریال بود که تسه تیر ۹۷ بیشترین حجم و ارزش معاملاتی و تسه مرداد ۹۵ بیشترین رشد قیمت یعنی رشد ۴.۵ درصدی را به خود اختصاص دادند.


نمادهای فرابورسی


بررسی نمادهای فرابورسی در روز جاری نشان می‌دهد که نمادهای «زاگرس»، «شاوان» و «ذوب» با تاثیر مثبت حداکثر ۴.۲۵ واحدی، موثرترین اهرم‌ها بر رشد ۱۳ واحدی آیفکس در خلال معاملات امروز بودند. گفتنی است شاخص کل فرابورس امروز با ۱.۱۴ درصد افزایش در پله ۱۲۳۲ واحدی ایستاد. همچنین نمادهای «شاوان»، «سبزوار» و «چکاپا» شاهد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دسانکو» و «شلیا» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.


در نهایت، دادوستدها در مجموع بازارهای فرابورس به حجم معاملاتی به میزان بیش از ۳۳۸ میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال انجامید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر